Prevencia

Cviky, ktoré pomôžu pri prevencii inkontinencie

Základný sťah
Poloha: základná, ruky položíme na brucho pod pás.
Pohyb: nádych do brucha, zväčšíme brucho a postupne pri výdychu podsadíme panvu a vťahujeme pošvu, konečník a močovú rúru dovnútra tela, potom uvoľníme a opakujeme.

Zdvíhanie bremena
Poloha: ľahko sa rozkročíme, pokrčíme nohy v kolenách, zatiahneme brucho. Bremeno by malo byť medzi nohami a čo najbližšie k ťažisku tela.
Pohyb: ťažisko zdvíhame ťahom hore. Vyvarujeme sa rotáciám bremena a zdvíhaniu s natiahnutými nohami. Plecia nevyťahujeme k ušiam.

Cvičenie na stoličke
Poloha: základná – sed na okraji stoličky.
Pohyb: nahrbíme chrbát, zaťažíme konečník, ruky voľne položíme na stehná. Opakovane vťahujeme konečník dovnútra.

Základná poloha v ľahu
Poloha: základná, ruky položíme voľne vedľa tela, malú loptičku dáme medzi kolená.
Pohyb: s nádychom vťahujeme pošvu, močovú rúru a kolená tlačíme k sebe, vydržíme tri až päť sekúnd a s výdychom uvoľníme.